Επίσκεψη στην Ρουμανία

Erasmus+ Erasrmus+ 2016-2018

Στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο: “ PIE – Parents Involvement in Education –  Get Sweet Results”, που πραγματοποιεί το Λιβάνειο Γενικό Λύκειο Καρδαμύλων με σχολεία από Τουρκία, Λετονία, Πολωνία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ρουμανία τη διετία 2016-2018, πραγματοποιήθηκε από 26 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2017 η πέμπτη προγραμματισμένη συνάντηση των σχολείων εταίρων  στο Χιρλάου, στην επαρχία  του Ιάσιου της Ρουμανίας. Συμμετείχαν οι καθηγήτριες Αλέκα Κάρκαλου, Ασπασία Ευαγγελίδη και Μαρία Φράγκου.

Οι Ρουμάνοι εταίροι  οργάνωσαν και  υλοποίησαν όλες τις  προγραμματισμένες    δραστηριότητες που αφορούσαν την εμπλοκή των μαθητών και των γονέων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Η θερμή τους φιλοξενία  ήταν εντυπωσιακή με Ρουμανικά τραγούδια, χορούς και παραδοσιακά κεράσματα . Γευτήκαμε την Ρουμανική κουζίνα και επισκεφτήκαμε  τα αξιοθέατα της πόλης. Είδαμε την  υπέροχη φύση της χώρας , το κάστρο Μπραν (το κάστρο του Δράκουλα), τα Καρπάθια, τη Λίμνη Βικάζ, το Σίμπιου. Γνωρίσαμε  την ιστορία και την κουλτούρα της Μολδοβλαχίας καθώς και τις πολιτιστικές της ομοιότητες με εμάς.

Συνοπτικά  στη Ρουμανική  βδομάδα Εράσμους πραγματοποιήθηκαν: Υποδοχή των ομάδων με την παρουσία των τοπικών αρχών, γονέων και μαθητών, οργανωτικές συναντήσεις, δραστηριότητες γονέων, μαθητών και καθηγητών στο σχολείο, ξεναγήσεις και επισκέψεις σε χώρους ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος (δημαρχείο, καθεδρικός, κ.ά).

Επιστρέψαμε  από τη Ρουμανία  έχοντας στην καρδιά μας τους μαθητές, καθηγητές και γονείς του Τεχνολογικού Λυκείου  του Χιρλάου και  τους συναδέλφους καθηγητές,  από τα άλλα εταιρικά σχολεία, τους οποίους προσμένουμε να φιλοξενήσουμε στο νησί μας τον Μάρτιο 2018. Αυτή η διαδικασία άνοιξε το δρόμο για τον επαναπροσδιορισμό από όλους του ρόλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σημασίας της άτυπης εκπαίδευσης που μπορεί να αναπτύξει ένα μικρό επαρχιακό σχολείο. Αυτό το πρόγραμμα έδεσε με ισχυρότερους δεσμούς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους μαθητές και τις οικογένειες τους στα πλαίσια μιας πιο ουσιαστικής εκπαιδευτικής συνεργασίας.